Isnin, 22 Februari 2010

sesal... kemudian tiada guna

 kawan aku, merangkap staff aku baru sahaja dibuang kerja ditempat barunya, kesal dan simpati aku memikir kan nasib nya, macam mana nak menyara keluarga, anak bini, kereta, sudah puas aku berikan nasihat untuk tidak berhenti kerja, tapi beliau berdegil hendak teruskan hasrat murni beliau,atas alasan nine - five la katakan baru la nampak bergaya kot..
  masa die nak berhenti dulu, aku lah membangkang dan tidak bersetuju, bukan nya aku dengki atau iri hati tapi memikirkan lebih keburukan dari kebaikan nya la aku menegah beliau untuk berhenti kerja,
kan sekarang, masuk hangen keluar balik hangen.
dah elok kerjaya yang berpendapatan boleh la... cecah sampai 2.3 k pergi berhenti, tu la sok sok berfikirlah sampai dua ratus ke tiga ratus kali sebelum membuat keputusan, terutama dalam soal kehidupan khusus nya masyarakat bandar., jika korang terbaca artikel aku ni.

2 ulasan:

  1. susah kalao dah ade anak bini..benti keje..diri sendiri sorang pon susah nak jaga..mcm mcm

    BalasPadam