Isnin, 22 Februari 2010

"slamat tengahari encik, saya dari syarikat xyz, sedang membuat tinjauan atas produk baru kami.... bla bla bla...bla bla.... disi saya ada membawa produk kami yang belum dipasarkan lagi, kami bagi diskaun sehingga 70%."bla... bla bla..... "



  tengahari tadi sedang aku baru hendak menjamah rezeki aku itu la ayat  dari kata kata mamat salesman yang masuk kat halwa cuping telinga aku.terus aku hilang nafsu makan, dahlah susah aku nak makan tengahari .
aku bukan ape, cume target market diorang tu salah. dari segi tempat, masa,dan keadaan semasa.
mereka seharusnya sedar dalam tengah bulan bebudak syarikat swasta mane ade sen woi. dan dalam keadaan bukan waktu mereka bershopping plak tu, nak sampai akhir bulan pun belum tentu berjaya. tapi aku kagum sifat optimis mereka, berusaha teras kejayaan. dan berani untuk gagal mereka terus juga mencari pelanggan untuk membeli jualan mereka.sekurang nye mereka tidak mencuri. hampir 5 minit juga la dia buka presentation dia kat aku. dan masa itu jugak aku belum menyuap nasi ke perut aku kerana memberi tumpuan kat die, ( eye contact) die goreng punye goreng lantas aku menyampuk bahawa aku tidak berminat dengan produk dia. muke terus hambar dan berlalu,
 kesian jugak aku bile memikirkan mamat tu, sambil memerhatikan tingkah lakunye mencari pembeli, tapi apa daya aku sememang nya langsung tidak berminat.

3 ulasan:

  1. kesian kekadang..camnelah dorang bleh buat keje cam tuh

    BalasPadam
  2. ape bule buat enchik...tu sumer datang dari allah. dah rezeki macam tu,

    BalasPadam
  3. betul gak..kan..manalah tau kot kot satui hari nanti akuy lak buat keje camni

    BalasPadam